بررسی پاویون های برتر اکسپو 2021 دبی:

پاویون های اکسپو 2021 دبی همواره ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و این ویژگی ها باعث می شود که خاص باشند و نظر آن ها در پاویون های دیگر مشاهده نشود. در ادامه چند پاویون برتر از نظر معماران را معرفی خواهیم کرد و به بررسی ویژگی های ممتاز آن ها خواهیم پرداخت:

  1. پاویون فرانسه:

کشور فرانسه با استفاده از آخرین تکنولوژی ها برای نورپردازی تجربه ای حیرت انگیز را برای بازدیدکنندگان رقم زده است. تجربه غذاهای کم نظیر فرانسه و همزیستی با مردم فرانسه با غرق شدن در فرهنگ و هنر این کشور، تنها بخشی از ویژگی های پاویون فرانسه است. پاویون فرانسه به عنوان یکی از بهترین پاویون های اکسپو 2021 دبی شناخته شده است.

pavilion-france
  1. پاویون سنگاپور:

کشور سنگاپور با نمایش جلوه های 3 بعدی تجربه حضور در فضای سبز و جنگل های سنگاپور را برای بازدیدکنندگان فراخم می کند. شبیه سازی جنگل های بارانی و روایت داستان سنگاپور با رویدادهای متفاوت از ویژگی های شاخص پاویون سنگاپور هستند.

singapore-pavilion
  1. پاویون ژاپن:

طراحی پاویون ژاپن حاصل ادغام معماری سنتی و صنعتی است. برای سرو غذاهای سنتی ژاپن رستوانی اختصاص داده شده است. همچنین برای تجربه فرهنگ ژاپن المان های مختلفی بکار برده شده است.

japan-pavilion
  1. پاویون اسپانیا:

معماری پاویون اسپانیا اوج نبوغ و هنر اسپانیایی ها را به تصویر کشیده است. 14 برج مخروطی مانند با رنگ های گرم در واقع برج های خنک کننده ای هستند که هوای داخل سالن را تامین می کنند. پاویون اسپانیا برای تامین انرژی از پنل های خورشیدی استفاده می کند. مسئولان نام این بخش را جنگل آینده گذاشته اند.

spain-pavilion
  1. پاویون کانادا:

ساختمان پاویون کانادا از یک سازه عظیم چوبی ساخته شده است و بیانگر ارزش چوب و منابع طبیعی در این کشور است. درون پاویون کانادا یک سالن تئاتر 360 درجه قرار گرفته شده است که تاریخ کانادا را به صورت یک داستان برای بازدیدکنندگان تعریف می کند. پیشنهاد می شود برای بازدید از این پاویون در شب به آن سر بزنید تا از نورپردازی آن لذت ببرید. همچنین با بازدید از این پاویون می توانید با فرهنگ، غذا، تکنولوژی و عادت های مردم کانادا آشنا شوید.

canada-pavilion
  1. پاویون هلند:

پاویون هلند در اکسپو 2021 دبی یک ویژگی خاص و منحصر به فردی نسبت به پاویون های دیگر دارد. در این پاویون یک مخروط بزرگ که از 3000 گیاه تشکیل شده است طراحی شده که آبیاری آن توسط دستگاه هایی به نام دستگاه های باران ساز انجام می شود. انرژی دستگاه های باران ساز توسط باتری های خورشیدی که بر روی سقف قرار گرفته اند، تامین می شود. دستگاه باران ساز به فناوری پیشرفته ای مجهز است که می تواند رطوبت ناچیز هوای بیرون را به شکل باران به داخل غرفه هدایت کند. طراحان پاویون هلند معتقدند که بازدیدکنندگان با بازدید از پاویون هلند می توانند قدم زدن در خیابان های این کشور را  تجربه کنند.

Netherlands-pavilion
  1. پاویون بلژیک: پاویون بلژیک در اکسپو 2021 دبی شبیه باغ های معلقر بابل است. این کشور از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا در غرفه خود استفاده کرد و با این کار به دنیا نشان داد که هم چشم اندازی نوآورانه به آینده دارد و هم دوست دار محیط زیست است. دوستدار محیط زیست بودن کشور بلژیک را می توان از ده ها هزار گیاه در ساختمان غرفه بلژیک فهمید. تا پایان یافتن نمایشگاه قرار است 35 تن گاز کربن دی اکسید به اکسیژن تبدیل شود. بعلاوه این باغ دمای هوا را تا 3 الی 5 درجه کاهش می دهد. لازم به ذکر است که در پاویون بلژیک هیچ چیز دور ریختنی مشاهده نمی شود و همه چیز حاصل بازیافت انرژی است.
belgium-pavilion
  1. پاویون ایتالیا: در اکسپو 2021 دبی ایتالیا به عنوان کشوری که سابقه میزبانی نمایشگاه جهانی اکسپو را داشته حضور دارد. دو عنصر جدانشدنی در معماری کشور ایتالیا خلاقیت و زیبایی هستند. نماینده پاویون ایتالیا پائولو گلیسنتی است که در نمایشگاه اکسپو دبی اظهار کرد که آنها به دنبال طراحی یک فضای نمایشگاهی نیستند. بلکه می خواهند اوج ابتکار هنرمندان ایتالیایی را نمایش بدهند. این نمایشگاه برای آنها برای به نمایش در آوردن ابتکار و خلاقیت است و ایتالیا برای نشان دادن توانایی ها و استعدادهایش از سیستم های فناوری کمک گرفته است.
italy-pavilion
  1. پاویون امارات متحده عربی: امارات متحده عربی به عنوان میزبان پاویون مخصوص به خود را دارد. این پاویون در فاصله کمی از گنبد الوصل قرار دارد. پاویون امارات شکلی شبیه به شاهین در حال پرواز دارد و طراح آن سانتیاگو کالاتراوا بوده است. امارات با این طرح چشم انداز آینده صنعت هواپیمایی خود را به رخ می کشد و نقش علم و فناوری را در پنجاه سال آینده سفرهای هوایی بیان می کند. ساخت پاویون امارات بر اصول پایداری مانند استفاده از مواد تجزیه پذیر و قابل بازیافت مبتنی بوده و برای طراحی آن کاهش مصرف انرژی و آب در نظر گرفته شده است. در این پاویون می توانید فرصتی برای یادگیری درباره فناوری های آینده حمل و نقل هوایی داشته باشید. همچنین می توانید با فناوری سه بعدی، فضای داخلی کابین های هواپیماهای آینده را تجربه کنید.
uae-pavilion
  1. پاویون استرالیا: پاویون استرالیا در اکسپو 2021 دبی بسیار شبیه به یک تکه ابر متراکم است و به متنوع بودن استرالیا اشاره دارد. کشور استرالیا از فرهنگ های گوناگونی تشکیل شده و این موضوع را می توان از طراحی آن به راحتی استنباط کرد. پاویون استرالیا شما را به یک سفر طولانی در پیشرفت های تکنولوژی و همچنین اکتشافات روز استرالیا می برد. پاویون استرالیا همچنین فناوری های هوشمند صرفه جویی در مصرف آب را نمایش می دهد.
australia-pavilion

منابع:

ایران اکسپو

www.3click.com

www.expo2020dubai.com

www.goaheadtours.com

بررسی پاویون های برتر اکسپو 2021 دبی: